Followers

Tuesday, January 12, 2016

Perwira Cakerawala

So I recorded a new song today. 

The beat was provided by one of my childhood friends, Shaheir. It's the first song I've recorded using someone else's beat.


Here are the lyrics:

Perwira Cakerawala by Anwar Hadi

Tidak tahu dimana jarum jam sedang tunjuk
yang aku tahu cuma hari sudahpun suntuk
aku mendekati speaker radio yang buruk
sang arjuna balada sedang khayal melalak
tiba-tiba kesunyian makin terberanak
makin kedengaran suara lembut terkeluar
daripada mesin bunyi tong telingaku bergegar
aku sedar itu bukan suara pengacara
aku sedar itu suara dari luar angkasa
terus ketelinga gagang telefon diangkat
mujur kau dengar juga, jadi kita sependapat
mungkin kita dapat lihatnya di TV 2,
aku ada nampak cahayanya luar jendela
mungkin jika kita lambai dia akan turun
jadi melambailah aku 69 tahun
kepada dia sang perwira cakerawala

No comments: