Followers

Wednesday, January 21, 2009

take me for example

new blog, new commitment..
as if i don't have enough already..haaiihh..
whatever, seems like fun..and i have always wanted a diary..
its just that gender discrimination doesn't allow me to..
plus, i'm lazy..hahaha
oh well, this was taken from my friendster profile.. i decided to post it up here as my first article,
coz i don't really have that much time..
I wrote it how I would have said it, so it's in Malay and some English in there too..
here's to the start of a BEAUUUUUUTIFUL friendship!

ok..disebabkan aku teramat bosan sekarang ini, aku telah mengambil keputusan untuk mengarang karangan ini yang tak perlu dikarang tapi aku karang jugak supaya ianya terkarang jugak akhirnya..
about me? my name is noor anwar hadi bin noor azman..dulu time skolah rendah aku malu gila ngan nama aku psai ada "noor" di dalamnya.."kawan2" aku time tu dok ejek aku ni pompuan psai da noor..so stiap kali aku tuleh nama aku, aku exclude-kan noor itu psai malu.."kawan2" aku tu jugak ejek aku pangge aku anwar ibrahim..gila pressure jadi budak darjah 2..

ha, sebelum itu, aku dilahirkan d Kelantan..not much i can talk about there, psai byk dah lupa..tapi aku taw aku cekang gla aa kecek klate time tu..lani xreti lansung..mat forget btoi aku neh..haha..then, masa aku umoq 6 taun, aku bertolak ke New Zealand kerana bapak aku sambung blajaq kat sana..masa kat situ la English aku bertambah cekang..aku jugak xdapat lupakan kebaikan orang2 kat sana..depa friendly sungguh..aku sangat merindui suasana itu..bila tengok2 balik gambaq2 yang ditangkap kat sana, aku hanya dapat senyum kerana sungguh bez di sana dan aku harap dapat p sana again one day..

aku balik ke sini time 8 taun..aku mula2 msok s.k. sg. korok baru(now sk jalan pegawai) kat aloq staq..time tu sungguh memeningkan bagi aku..aku xpaham sepatah haram pun pa yang budak2 kat situ dok cakap, psai aku xtaw cakap kedah lg..aku masih lagi budak kelate/new zealand..depa tu dok tanya aku macam2 la apa ni lam bi, apa tu lam bi..nek mluat aku..tapi nak wat cena? depa tu ja yang aku ada lam dunia time tu..then time pertengahan taun, aku pindah msok sk iskandar..time tu la adegan intro karangan td tu berlaku..huhu, sedih..aku dapat kawan pertama aku masa darjah 3 kot..nama beliau daniel..dia ska sembang kemaih, tapi dah dia slalu blanja aku makan, aku xkesah la..haha..then aku bkwn ngan amir esa..dia dok sbelah aku lam kelaih..dia bek..tapi time dajah 4 dia pindah..lalu aku pun mula berkawan ngan khor je-shern..aku bleh cakap bi ngan dia, tu yang bes..dia jugak slalu pangge aku sifu, psai aku dulu ajaq dia macam mana nak men kad tepuk..ingat lagi permainan bodoh itu? haha..melalui beliau, aku berkenal ngan fauzi..pada masa yang sama, aku mula berkawan ngan shaheir..dia kiqa orang paling stai batch kami aa time tu..haha..then masok la kawan2 aku had len iaitu akmal ghani, faisal dan amar hamid..kami(aku,sheir,g,amar) pun mulakan chat..ia ialah buku dimana kami akan bersembang pabila cikgu sedang kalut mengajaq..baguih gila..cikgu ajaq, kami dok chat..mesti cikgu2 dok ingat "bguihnya budak2 ni tuleh nota time aku dok ngajaq.." hahaha.

time ni jugak la kami sangat gemar mencarut..time dajah5..skit2 carut sni,carut sna..haha..time ni la kami wat port kami di longkang sk iskandar..tmpat ni ialah tempat dimana we all akan gather stiap time rehat dan buang masa..kadang2 buat rajin, cuci longkang..aku ngan akmal aa..haha..aku ngan shaheir jugak amat gemar menangkap pepatung kecik yang berkeliaran sekitar situ..bila dapat tangkap, kami akan kata kuat2 "DABAT!" kerana da sorang budak lam kelas kami nama dia Zulakmal bin dabat..hahaha..then masa darjah 6 kot xsilap aku, faridzul mula hang out ngan kami gak..lalu jadilah kami "geng longkang".. anwar, akmal, g, sheir, amar, faisal, faridzul..kami kekal geng longkang sampai abeh skolah rendah.

as fate would have it, suma kami dabat,eh,dapat msok KSAH..tapi kami bukan lagi sekelas..huhu,sedih terok..ada geng alfa(g,sam,sheir) geng delta(anwar, akmal) n geng kelaih len(aku lupa kelaih pa ampa..harap maaf) comprising of faisal n amar..time mula2 form1, kami masih lagi dok makan time rehat kat tepi longkang,geng longkang la katakan..haha..dok breakdance kat koridor la,pa la..then kami kena sound ngan turin, lalu kami pun mula makan di atas meja..sungguh xselesa..huhu..time nila jugak, aku dapat mengesan yang geng longkang mula merenggang..mula dok ngan geng kelaih masing2 ja,sembang pun xbrapa..sedih aku! huhu.. bla pmr abeh, kami dapat plih nak msok kelaih pa, lalu kami satu geng pun(xcept faisal n akmal) plih utk msok kelaih sma, omega..yay! tapi sehari ja kelaih sama, pehtu km kena divided again..huhu..akmal plak tquih menghilangkan diri, p mrsm langkawi..huhu, my bestest friend sampai tingkatan 3..i credit my success in my pmr examinations to him..tanpa beliau, xmungkin aku berjaya..tenkz!

jadi aku ngan sheir(omega) dan amar,g n sam(gamma).. drp sini, aku mula dengaq lagu2 yang shaheir bagi aku dengaq, lalu aku pun mula belajaq men gtar..jadi emo sat time tu..dok dengaq lagu the used la, hawthorne heights la apa la..haha..sejak drp tu, aku pun d0k ajak depa2 ni mai umah aku, lep kelaih p tengok video lagu dan jugak ajaq aku lagu..hehe..kami jugak mendengar lagu2 indie..semakin lama, semakin indie kami jadi..hehe..then kami mula p jamming, bersama haikal sowang lagi..so time rehat, dok makan smeja ialah aku,sheir,amar mora,haikal,amar hamid,sam, n gee..aku time ni dok tencen kerana sentiasa dipinggirkan daripada sembang2 mreka..dok sembang tusyen,band, n pompuan..ke33 bnda tu la aku xreti pa lansung..jadi, aku pun berangkat p makan ngan orang len,yang aku reti sembang..jadi aku bes dok ngan depa time jamming jala..

sampai form5, aku semakin giat lam ragbi(memang aku dok giat drp dlu lg) dan jugak pengawas..semakin sikit masa terluang dengan kawan2 kesayangan aku tu..i try to make the effort, tp tu la..kadang2 bleh, kadang xbleh..sampai dkat ngan spm, aku semakin rapat ngan hasbul,kerana he's a good listener, and also a very fascinating person to be with..aku jugak smakin suka pergi ke hostel utk study la kononnya..tapi slalunya ngarut ja..aku semakin rapat ngan zulakram,adib van persie,tibet saifuddin,dan jugak os..dok wat lawak bodo ngan depa2 ni jala..haha..aku jadi seakan2 budak hostel dah time tu..mana xnya? dok p tep2 malam n kadang2 lepaih skolah..dok lepak ngan depa jala..tapi semakin dekat ngan spm, aku sedaq yang agak mengarut kalau dok ngan depa ja..mmg bes, tapi aku kena pkiaq psai msa dpan gak..so aku pun study la sorang2 kat umah..tp kdg2 aku p gak singgah depa bla boring..sungguh rindu depa tu..huhu..FORGET!

lpaih spm, aku pun pindah mai ke harvard bedong neh..lalu hubungan aku ngan kwn2 n kolej terjejas dengan teruknya..aku kadang2 ja p melawat aloq staq..slalunya p utk trening ragbi ja..dok terperap lam kompleks ijau kunin..slalunya p as jumpak amar popia aa..p umah dia, tidoq umah dia..trimas for ur kindness..aku lani dok mengikuti perkembangan band depa "delude" dengan seteliti mungkin..tapi gig depa aku xdapat p plak psai ragbi..huhu..aku dok semakin itam kulit psai ragbi laa..tp xpa, aku xkisah,i love this sport..aku xtau pa yang akan terjadi pada aku nanti, tapi i wish all the best to all my friends that have helped me become who i am today..assalamualaikum!

5 comments:

Chom said...

ang igt lagi masa sekolah iskandar? haha :D

zol dabat said...

hoih!!!
rupanya hampa dlu2
mngutuk bapak aku
hehehe
tp x kisah pon
sbb aku pon kuat
mngejek bpak org lein dlu2
hahahaha

hair^_^na said...

'sembang kemaih' tu ape ek..?

ハミザ・ハスナン said...

hair^_^na- b/p anwar hadi aku jawab

kalau hg org utara.. hang paham kot sembang kemas tu camna..

sembang kemaih 2 cam poyo kot bg KL.. haha susah nak xplain.. cam bangga pun ada.. haha

weh anwaq.. hg baru beli domain baru ka?? gud3.. like3

Unknown said...

this is where u started? wow xheran la mcm ne ko nye english very fluent..hehe :)

seriusly 1st time aku kenal ko dr mbr aku.. dia soh tgk vlog ko kt blog.. inianwarhadi? time tu, aku dah pk video politik, but when dah tgk ok, no politics in his vlog..huhu :D